Інтерв'ю

Про персональний бренд з Ольгою Руднєвою: розвиток бізнесу, добрі справи в прямому ефірі, позиціювання і команду

Розмовляємо з Ольгою Руднєвою про те, як особистий бренд допомагає розвивати бізнес та робити добрі справи. Ольга Руднєва — директорка Фонду Олени Пінчук, ведуча проєкту STORIES на YouTube, співзасновниця Dialog Hub та Veneran Hub.

Про персональний бренд з Ольгою Руднєвою: розвиток бізнесу, добрі справи в прямому ефірі, позиціювання і команду

Про необхідність розвитку персонального бренду

Мені здається, що ми живемо в часи, коли в кожного повинен бути персональний бренд. І навіть якщо ти мама, яка сидить вдома з дітьми — це твій бренд. Бренд людини, яка займається вихованням людей. І ти можеш бути в цьому експерткою та обрати спосіб ділитись своєю «суперсилою».В сучасному світі неможливо жити без бренду. Але, коли актуальність розвитку персонального бренду була на початкових етапах, ми робили все інтуїтивно через дві категорії: ти маєш розуміти про що ти та в чому твоя суперсила.Персональний бренд не вибудовується заради мінусів, його завдання посилювати комунікацію від твого імені.

Про позиціювання

Я працюю у сфері благодійності вже 17 років. І розробила дуже свідоме прізвисько, яке впровадила через медіа — бабця української благодійності. Для мене моя робота є пріоритетом, вона відбивається на усіх сферах моєї діяльності.

Так, в Instagrami я описую себе як сторітелера. Це те, як я розповідаю про свої цінності, про цінності нашої команди та роботу фонду. Це інструмент, який я добре освоїла і вдало використовую. Багато людей сприймають мене виключно як сторітелера, адже той інструмент, який я використовувала, щоб розповідати про роботу, став частиною моєї ідентичності.

Якщо ж говорити про те, як я себе позиціоную, то я людина, яка програмує добро, яка бореться за доступ до рівних можливостей для чоловіків і жінок, і я про це розповідаю історії.

Про благодійність

Я вважаю, що про благодійність треба розповідати, адже це хороший приклад. Мені висвітлення цієї теми допомагає. Так я збільшую кількість людей, які нам допомагають.

Складністю була тема, про яку я говорю. Це тема ВІЛ та СНІД, про які люди не готові говорити. І мені потрібно було знайти спосіб доносити важливу інформацію людям, які спершу від неї відсторонювались.


Про команду

В темі благодійності питання особистого бренду і довіри залежать одне від одного. Так, люди з сильним особистим брендом збільшують довіру до команди в цілому. Але і дії команди відбиваються на бренді особистості.

Мені подобається запрошувати на роботу людей з сильним особистим брендом. Або розвивати всередині команди зірок.

Я мрію працювати з зірками своєї справи, але не всі хочуть бути зірками й транслювати свою позицію.

Так, бути зіркою — це складно. Для цього необхідно зробити вибір. Мене приваблюють люди з потужним персональним брендом, які розуміють про що вони і які їхні цінності.

Про довіру аудиторії

Завоювання довіри — це постійний процес. Ми змінюємось, змінюються продукти, які пропонуємо, сервіси. І ти маєш про це комунікувати.

Існує єдиний спосіб побудови персонального бренду — це дії та комунікація про ці дії. Тобто те, що ми робимо і те, що ми про це розповідаємо. Ми не можемо тільки комунікувати, якщо нічого не робимо. І так само не можемо лише робити щось класне і самостійно про це не розповідати.

Звісно, можна чекати, що хтось про нас розкаже. Але тоді бренд вибудовується завдяки тому, що інші люди про тебе говорять. І це неконтрольований процес.

Про роботу над персональним брендом

Робота над персональним брендом — це частина усього, що ти робиш. Частина кожної публікації в соціальних мережах, кожного публічного виступу. Прохалявити не вийде. Все вимагає зусиль.

Моя кар'єра — результат праці. І я цим пишаюсь. Адже ти можеш озирнутись і побачити скільки зусиль ти доклав, скоригувати щось.

Про особисті межі

Я дуже щира і відкрита людина. Продовж 5 років досить відверто комунікую у Facebook. Читачі знають про моє перше кохання, про успіхи та падіння. І ця максимальна відкритість — частина моєї ідентичності. Мені набагато простіше бути собою, аніж когось вдавати.

Коли мова йде про інших людей, тоді я уточнюю чи можу це використовувати в соціальних мережах. Навіть у 8-річного племінника перепитую чи можу викласти контент з ним. Так само з мамою, чоловіком. Лише якщо почую, що вони не проти, тоді публікую. Ніколи не розповідатиму про життя людини, якщо не отримала на це згоди.

Про гендерну різницю в персональному бренді

Їх немає. Якщо ти знаєш про що ти, які твої цінності, яка твоя «суперсила», тоді цього достатньо, щоб розвивати особистий бренд.

Жінкам важче вибудовувати власний бренд в політиці. Бо в принципі, так склалось, що образ політика — це чоловік. Але це змінюється.

Про майбутнє персонального бренду

В нас є інструмент — це соціальні мережі. І завдяки йому ми можемо будувати особистий бренд. Ми маємо використовувати цей інструмент. Соціальні мережі не формують наш імідж, вони дають нам платформу для формування власного іміджу.

Вам також буде цікаво